مجله آموزشی چاشلند

بهترین نوع قهوه برای لاغری کدام است؟ طرز تهیه + زمان

gha5

افرادی که با مشکل اضافه وزن مواجه هستند، معمولا روش های مختلفی را برای لاغری امتحان می کنند. قهوه های مخصوص لاغری یا قهوه های رژیمی، محصولاتی هستند که می توانند تاثیر زیادی روی چربی سوزی و در نهایت لاغری داشته باشند. شاید برایتان جالب باشد، اما برخی از ترکیبات قهوه خاصیت ضد چاقی دارند. به همین علت می توانند گزینه مناسبی برای کاهش وزن و لاغری به شمار روند.

اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهید وزن کم کنید، می توانید قهوه را هم برای لاغری انتخاب نمایید. اما فکر می کنید کدام نوع قهوه می تواند برای لاغری مناسب باشد؟ با ما باشید تا شما را با بهترین نوع قهوه برای لاغری آشنا کنیم.

قهوه تلخ دارچینی

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که دارچین می تواند به سرعت متابولیسم بدن کمک کند. بنابراین می توانید با افزودن یک قاشق چایخوری دارچین به قهوه های معمولی، از این مزیت مهم بهره مند شوید. ترکیب آنتی اکسیدان های دارچین با کافئین می تواند روند کاهش وزن را سرعت بخشد. به همین علت قهوه تلخ دارچینی، یک گزینه مناسب برای لاغری به شمار می رود.

بدین منظور شما باید قهوه سیاه را دم کرده و پس از آن، یک قاشق چایخوری دارچین به آن بیفزایید. این ترکیب می تواند کمی تلخ باشد. برای رفع تلخی آن از عسل کمک بگیرید.

قهوه لیمو

قهوه لیمو

قهوه لیمو

یکی دیگر از بهترین نوع قهوه برای لاغری، قهوه لیمو است. با اضافه کردن آب لیمو به قهوه می توانید یک قهوه قوی برای از بین بردن چربی ها داشته باشید. زمانی که اسید سیتریک و ویتامین سی موجود در لیمو با کافئین ترکیب می شوند، می توانند موجب فعال شدن برخی هورمون های چربی سوز و همچنین تحریک متابولیسم شوند.

نوشیدن این نوع قهوه باعث می شود تا فرد احساس سیری داشته باشد. در این صورت، دستگاه گوارش نیز عملکرد بهتری خواهد داشت. برای تهیه این قهوه لاغری، لازم است تا نصف یک لیمو را به یک لیوان قهوه تلخ اضافه نمایید. این ترکیب تاثیر زیادی روی رفع سموم بدن نیز دارد.

قهوه بولت پروف

از دیگر قهوه های مناسب برای لاغری و چربی سوزی می توان به قهوه بولت پروف اشاره کرد. این قهوه یک قهوه غنی شده همراه با چربی های سالم است. با مصرف این قهوه می توانید فرآیند چربی سوزی بدن را سرعت ببخشید. بولت پروف یک قهوه خامه ای بوده که از ترکیب قهوه دم کرده، کره غیر لبنی یا بدون نمک، روغن MCT یا تری گلیسیرید دارای زنجیره متوسط تهیه شده است.

این ترکیب می تواند موجب احساس سیری فرد شود. همچنین موجب چربی سوزی بدن نیز خواهد شد. برای آماده کردن این قهوه، به یک و نیم لیوان قهوه داغ که می تواند کمکس یا فرانسه باشد، یک قاشق چایخوری MCT یا یک قاشق روغن نارگیل و مقداری نمک و 1 الی 2 قاشق غذاخوری کره محلی یا بدون نمک نیاز دارید. تمام این مواد را با هم ترکیب کرده و میل کنید.

قهوه شکلات تلخ

شکلات تلخ یکی از شکلات های محبوب و پرطرفدار است. این نوع شکلات در ترکیبات خود مقدار زیادی اسیدهای چرب تک غیر اشباع و آنتی اکسیدان دارد. زمانی که شکلات تلخ را با قهوه ترکیب کنید، می توانید یک قهوه برای لاغری داشته باشید. این ترکیب موجب افزایش متابولیسم، بهبود تمرکز، افزایش سیری و در نهایت افزایش چربی سوزی شود. بدین منظور لازم است تا کمی شکلات تلخ را به قهوه خود اضافه کرده و آن را بنوشید.

بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

هر یک از قهوه های ذکر شده در مطالب فوق، زمانی می توانند بهترین تاثیر را داشته باشند که در زمان درست مصرف شوند. با این که بسیاری از افراد در اول صبح قهوه می نوشند، اما زمان بهتری نیز برای مصرف آن به جهت کاهش وزن وجود دارد. قهوه خوردن در صبح باعث افزایش سطح کورتیزول می شود.

در واقع باید گفت قهوه زمانی می تواند موجب لاغری و چوبی سوزی شود که کورتیزول در پایین ترین سطح قرار داشته باشد. بر این اساس می توان نتیجه گرفت که اول صبح برای نوشیدن قهوه برای لاغری مناسب نیست. کورتیزول معمولا در اواسط و اواخر صبح به یک سطح پایینی می رسد. این بازه ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر است. بنابراین این ساعات بهترین زمان مصرف قهوه برای کاهش وزن هستند.

مقاله کامل آشنایی با بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری کی است؟

جمع بندی

قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب و پرطرفدار در تمام دنیا است. این نوشیدنی محبوب، خواص زیادی برای بدن به همراه دارد. یکی از خواص آن، کمک به افزایش متابولیسم و افزایش چربی سوزی بدن است. زمانی که قهوه را با برخی مواد ترکیب کنید، یک قهوه برای لاغری آماده می شود که می تواند تاثیر زیادی در کاهش وزن داشته باشد.

لازم است که قهوه را در حد تعادل مصرف کنید؛ زیرا مصرف بیش از حد قهوه می تواند موجب اختلال در عملکرد بدن شود. برای مثال می تواند خواب فرد را مختل کند. به همین علت در مصرف هر یک از قهوه های لاغری، زیاده روی نکنید.

یک نظر در “بهترین نوع قهوه برای لاغری کدام است؟ طرز تهیه + زمان

  1. I concur with every idea you have expressed in your post; they are really well-written and will have a positive impact. But the postings are very short for newcomers; maybe you might extend them a bit in the future? I’m grateful for the post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *