مجله آموزشی چاشلند

چرا بعد از قهوه باید اب بخوریم؟ دلیل خوردن آب بعد از قهوه

gha4

حتما برای شما هم سوال پیش آمده که چرا بعد از قهوه آب می نوشند و این موضوع برایتان جلب توجه کرده است. در کافه ها معمولا در کنار قهوه های غلیظ مثل قهوه اسپرسو، قهوه فرانسه و قهوه ترک آب نیز قرار می دهند. اگر می خواهید بدانید که چرا بعد از قهوه باید اب بخوریم و دلیل خوردن آب بعد از قهوه چیست، مطالعه این مقاله جذاب را از دست ندهید.

چرا بعد از قهوه باید اب بخوریم؟

یکی از آداب قهوه خوردن، نوشیدن آب بعد از سرو قهوه است. بسیاری افراد به دلایل مختلف ترجیح می دهند در هنگام سفارش قهوه، آب نیز باشد تا بعد از قهوه مقداری آب بنوشند. برای پاسخ به این سوال که چرا بعد از قهوه باید اب بخوریم چند دلیل وجود دارد؛ به عنوان مثال از بین رفتن مزه تلخی قهوه از دهان، رفع حس تشنگی بعد از نوشیدن قهوه، جلوگیری از نشستن جرم قهوه بر روی دندان ها و تمیز شدن دهان از جمله مهم ترین دلیل خوردن آب بعد از قهوه هستند.

خوردن قهوه با ترکیبات متنوع برای طعم دار شدن

قهوه یک نوشیدنی گرم و پر طرف‌دار است که می توان با سایر مواد خوراکی آن را مخلوط کرد و طعم های متفاوتی به آن داد و سپس آن را نوشید. اضافه کردن شیر، خامه و آب گاز دار از مهم ترین مواد افزودنی به قهوه برای طعم دار کردن آن است. از بهترین ترکیبات با قهوه اضافه کردن آب گاز دار می باشد و از این روش منحصربه فرد در تهیه آیس کافی به جای شیر سرد از آب گاز دار استفاده می شود. همچنین مخلوط کردن اسپرسو با آب گاز دار نیز طعم خاصی را به این نوشیدنی می دهد.

چند دلیل خوردن آب بعد از قهوه ترک

نکته جالب اینکه بعضی افراد قبل از نوشیدن قهوه نیز تمایل به خوردن آب دارند؛ یکی از دلایل این کار احساس طعم واقعی قهوه است که در بین همه افراد رایج نیست و از آداب قهوه خوردن به حساب نمی آید. در حالی خوردن آب بعد از قهوه یکی از اساسی ترین نکات سرو قهوه است و همه افرادی که قهوه می نوشند بنا به دلایل خاصی تمایل به خوردن آب دارند. در ادامه چند دلیل خوردن آب بعد از قهوه را بیان می کنیم که با مطالعه آن ها به پاسخ سوال چرا بعد از قهوه باید اب بخوریم خواهید رسید.

1.بعضی از افراد قهوه را عامل سیاه شدن دندان می دانند؛ بنابراین برای جلوگیری از چسبیدن قهوه به دندان قبل از نوشیدن قهوه، آب سرد می نوشند؛ همچنین برای تمیز شدن دندان ها بعد از نوشیدن قهوه نیز آب می خورند.

2.مهم ترین دلیل خوردن آب بعد از قهوه، جلوگیری از چسبیدن قهوه غلیظ به سقف دهان و پاک شدن فضای دهان و دندان است.

3.خوردن آب بعد و قبل از نوشیدن قهوه سلیقه ای است و بسیاری از افراد به دلایل مختلف مثل رفع تلخی قهوه یا تمیز شدن دهان و دندان تمایل دارند بعد از خوردن قهوه، آب بنوشند.

4.بسیاری از افرادی که دندان هایی با روکش لمینت یا کامپوزیت دارند ترجیح می دهند بعد از قهوه حتما آب بخورند؛ زیرا این روکش ها بیشتر رنگ قهوه را به خود می گیرند و باعث بد رنگ شدن و آسیب به دندان ها می شوند.

فرضیه جالب درباره اینکه چرا بعد از قهوه باید اب بخوریم؟

تا کنون دلایل مختلفی برای نوشیدن آب بعد از و قبل از قهوه بیان کردیم که هر یک به جای خود فایده زیادی داشت؛ اما یک فرضیه جالب در مورد نوشیدن آب بعد از سرو قهوه وجود دارد که به آن اشاره می کنیم. معمولا به همراه قهوه های غلیظ ترک یا اسپرسو یک لیوان کوچک آب و راحت الحلقوم نیز برای مهمان آورده می شود که نوعی پرسش از مهمان در مورد گرسنگی یا سیر بودن او است.

چنانچه مهمان ابتدا آب نوشید نشان می دهد که مهمان گرسنه است؛ ولی اگر اول قهوه را نوشید به این معنی خواهد بود که مهمان سیر می باشد. خوردن قهوه در صورت سیری همانند نوشیدن چای بعد از خوردن غذا عمل می کند که شخص برای هضم غذا میل به نوشیدن چایی دارد.

آشنایی با مقاله چرا قهوه برای سلامتی شما مفید است

جمع بندی

شاید مهم ترین دلیل خوردن آب بعد از قهوه، رعایت آداب قهوه نوشیدن است که در بسیاری از کافه ها مورد توجه قرار می گیرد. البته در این مقاله برای رسیدن به پاسخ اینکه چرا بعد از قهوه باید اب بخوریم دلایل متعددی بیان کردیم که می تواند برای افرادی که دوست ندارند بعد از قهوه آب بنوشند قانع کننده باشند.

 

2 نظر در “چرا بعد از قهوه باید اب بخوریم؟ دلیل خوردن آب بعد از قهوه

  1. I do not even know how I ended up here but I thought this post was great I do not know who you are but certainly youre going to a famous blogger if you are not already Cheers

  2. I concur with every idea you have expressed in your post; they are really well-written and will have a positive impact. But the postings are very short for newcomers; maybe you might extend them a bit in the future? I’m grateful for the post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *