مجله آموزشی چاشلند

بهترین دمنوش برای سم زدایی بدن از مواد مخدر کدام است

mokhader

مواد مخدر از جمله مواد مضری است که ضمن ایجاد اعتیاد، عملکرد بخش‌های مختلف بدن از جمله ریه، قلب، کلیه و… را نیز با اختلال مواجه می‌سازد. برخی مصرف کنندگان مواد مخدر بعد از مدتی پشیمان شده و تصمیم به ترک این ماده خانمان برانداز می‌گیرند. مصرف بهترین دمنوش برای سم زدایی بدن از مواد مخدر یکی از راه‌هایی است که ترک را برای این افراد آسان‌تر می‌کند. بدین ترتیب با پاکسازی بدن و استفاده از رژیم غذایی مناسب در کنار سایر روش‌های درمانی می‌توانند زندگی سالم و جدیدی را آغاز کنند.

در میان انبوه دمنوش‌های گیاهی که وجود دارد برخی از آنها خاصیت سم زدایی داشته و روند پاکسازی مواد مخدر را از بدن تسریع می‌بخشند. برای آشنایی با دمنوش‌های موثر در این خصوص تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دمنوش زنجبیل

دمنوش گیاهی زنجبیل دارای میزان بالایی از املاح معدنی و ویتامین از جمله ویتامین C است. این دمنوش برای سلامت ریه‌ها نیز بسیار مفید است و نقش مهمی در بهبود عملکرد آنها دارد. آنتی اکسیدان‌ های فعال در این دمنوش روند پیری سلول‌ها را تعویق انداخته و به بازسازی و ترمیم قسمت های آسیب دیده آن کمک می‌کند. بر همین اساس می‌توان گفت که دمنوش زنجبیل جزو بهترین دمنوش برای سم زدایی بدن از مواد مخدر به شمار می‌آید.

دمنوش چای سبز

حتماً از خواص و آنتی اکسیدان‌های چای سبز بسیار شنیده‌اید! آنتی اکسیدان‌ها از فاکتورهای حیاتی برای بدن به خصوص در بیماران محسوب شده که با تخریب سلول‌های فرسوده به تولید سلول‌های جدید کمک می‌کند. با توجه به مضرات مواد مخدر و اثرات سرطان زایی که بر روی بدن دارند با مصرف دمنوش چای سبز می‌توان از چنین اثرات سوئی پیشگیری کرد.

دمنوش شیرین بیان

اگر به دنبال مصرف یک آنتی باکتریال صد در صد طبیعی هستید دمنوش شیرین بیان گزینه مناسبی است. با مصرف این دمنوش سیستم ایمنی بدن تقویت شده و اغلب برای افرادی که ترک اعتیاد دارند مناسب است.

mokhader1

دمنوش زردچوبه

زردچوبه دارای ماده موثره‌ای با عنوان کرکومین است که به رفع التهابات بدن کمک می‌کند. دمنوش زردچوبه با خاصیت ضد سرطانی بالایی که دارد به عنوان بهترین دمنوش برای سم زدایی بدن از مواد مخدر توصیه می‌شود. همچنین این دمنوش برای کاهش التهابات تارهای صوتی و گرفتگی صدا ناشی از مصرف مواد مخدر بسیار مفید است.

دمنوش خار مریم بهترین دمنوش برای سم زدایی بدن از مواد مخدر

از دیگر دمنوش‌های موثر برای سم زدایی بدن می‌توان به دمنوش خار مریم اشاره کرد. کبد از مهمترین اعضای بدن است که تحت تاثیر مصرف مواد مخدر بیشترین آسیب را می‌بیند. ترکیبات این دمنوش به گونه‌ای است که به پاکسازی سموم از کبد کمک کرده و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد.

دمنوش نعنا

نعنا از گیاهان مفید برای سم زدایی است که دارای روغن‌های موثری از جمله منتفون و منتول است. این روغن‌ها ضمن سم زدایی مواد مخدر از بدن عملکرد دستگاه گوارش را نیز تقویت می‌نمایند. برای تهیه این دمنوش دو قاشق غذاخوری برگ نعنا را به آب جوش اضافه کرده و ۲۰ دقیقه به آن زمان بدهید تا دم بکشد. بهترین زمان مصرف دمنوش نعنا نیم ساعت پیش از خواب شبانه است.

دمنوش بابونه

اگر به دنبال مصرف بهترین دمنوش برای سم زدایی بدن از مواد مخدر هستید دمنوش بابونه گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این دمنوش علاوه بر سم زدایی با خاصیت آرام بخشی که دارد خواب شب را تنظیم کرده و سطح استرس را کاهش می‌دهد. همچنین آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی موجود در بابونه نقش مهمی در بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن ایفا می‌کنند. دمنوش بابونه را بهتر است به مدت دو هفته و هر روز استفاده کنید تا از خواص آن برای ترک اعتیاد بهره مند شوید.

دمنوش شنبلیله

شنبلیله از گیاهان فیبردار و سرشار از آنتی اکسیدان است که حرکات روده را تقویت کرده و باعث تسریع روند سم زدایی بدن از هرگونه ماده مخدر می‌گردد. برای تاثیرگذاری بیشتر دمنوش شنبلیله، بهتر است آن را یک ساعت پیش از خواب استفاده کنید.

دمنوش جعفری

جعفری از دیگر گیاهان فوق العاده ای است که مصرف دمنوش آن می‌تواند عملکرد کبد و کلیه‌ها را تقویت و بهبود بخشد. کلیه‌ها و کبد همواره بیشترین آسیب را از مصرف مواد مخدر متحمل می‌شوند، بنابراین برای سم زدایی این بخش‌های حیاتی بدن از مصرف دمنوش جعفری غافل نشوید.

با توجه به اینکه جعفری از گیاهان تلخ مزه به شمار آمده، تلخی آن موجب آزادسازی صفرا شده و در نهایت کبد از سموم مواد مخدر پاکسازی می‌شود. البته بانوان باردار بایستی قبل از مصرف این دمنوش با پزشک خود مشورت کنند.

سخن پایانی

در این مقاله دمنوش‌های گیاهی مختلفی معرفی شد که می‌توانید با بررسی هر یک نهایتاً بهترین دمنوش برای سم زدایی بدن از مواد مخدر را انتخاب و مصرف کنید. البته مصرف این دمنوش‌ها به تنهایی برای سم زدایی و ترک اعتیاد کافی نیست و بایستی بیماران حتماً تحت نظر پزشک خود قرار گیرند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *