مجله آموزشی چاشلند

طرز تهیه دمنوش برای پاکسازی ریه نحوه مصرف و زمان

rieh

عفونت ریه یکی از بیماری‌هایی است که در سال‌های اخیر به‌ویژه پس از شیوع کرونا مشکلات زیادی را برای بیماران و خانواده‌های آن‌ها ایجاد کرده است. خیلی اوقات دیگر داروهای شیمیایی برای درمان بیماری پاسخ نمی‌دهند و بیماران دست به دامن درمان‌های سنتی و دمنوش‌های گیاهی می‌شوند.

البته بعضی از افراد هم هستند که به خاطر مصرف طولانی‌مدت دخانیات تصمیم به پاکسازی ریه می‌گیرند و می‌خواهند بدانند که طرز تهیه دمنوش برای پاکسازی ریه چگونه است و چه دمنوش‌هایی برای پاکسازی ریه مناسب هستند؟ ما در این بلاگ از سایت چاشلند تصمیم گرفتیم چند دمنوش مفید برای پاکسازی ریه به همراه طرز تهیه آن‌ها را معرفی کنیم.

 

دمنوش زنجبیل برای پاکسازی ریه

زنجبیل یکی از گیاهان دارویی است که خواص درمانی بی‌نظیری دارد و به خاطر اینکه باعث دفع سموم از ریه و دستگاه تنفسی می‌شود، برای پاکسازی ریه بسیار مفید است.

  • برای تهیه دمنوش زنجبیل باید ریشه تازه زنجبیل را تمیز بشویید و آن‌ها را و آن را به قطعه‌های کوچک تقسیم کنید.
  • سپس در یک ظرف آب جوش تکه‌های کوچکی از زنجبیل تازه را قرار دهید و اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه بماند.
  • سپس دمنوش را صاف کنید و آن را میل کنید.

البته توجه داشته باشید افرادی که ناراحتی معده، اسهال یا بیماری قلبی و هموفیلی دارند، باید در مصرف دمنوش زنجبیل احتیاط کنند. اما این دمنوش برای سرماخوردگی، عفونت ریه، کاهش سردرد، آنفولانزا و حالت تهوع و استفراغ بسیار مفید است.

دمنوش مریم گلی برای پاکسازی ریه

یکی دیگر از گیاهان دارویی بسیار مفید برای پاکسازی ریه مریم گلی است. طرز تهیه این دمنوش که آنتی‌اکسیدان بالایی دارد و می‌تواند باعث افزایش باعث بهبود سیستم ایمنی بدن شود، بسیار ساده است.

  • ابتدا باید دو قاشق غذاخوری برگ گیاه تازه مریم گلی را بشویید و آن را به دو لیوان آب که از قبل جوشانده‌اید، اضافه کنید.
  • حالا باید ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا گیاه مریم گلی دم بکشد.
  • برای شیرین کردن آن از عسل یا شیرین‌کننده‌های دیگر استفاده کنید.

میزان مجاز مصرف این دمنوش برای عفونت ریه، روزانه دو لیوان است. چراکه ممکن است با داروهایی که مصرف می‌کنید، تداخل داشته باشد.

rieh2دمنوش شیرین بیان برای پاکسازی ریه

شیرین بیان نیز یکی از گیاهان بسیار پرخاصیت است که برای درمان بیماری‌های ویروسی مفید است. این دمنوش می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در برابر عوامل بیماری‌زا و ویروس‌ها مانند ویروس کرونا مقاوم نماید.

  • برای تهیه این دمنوش باید پودر شیرین بیان را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید تا به‌خوبی دم بکشد.
  • یک قاشق چای‌خوری از پودر شیرین بیان برای تهیه دمنوش کافی است.

بهتر است زمانی که قصد دارید این دمنوش را میل کنید به‌صورت تازه آن را تهیه کنید.

 

دمنوش زردچوبه برای پاکسازی ریه

شاید تصور کنید زردچوبه فقط برای رنگ و طعم دادن طعم و رنگ دادن به غذا مورداستفاده قرار می‌گیرد، اما این‌طور نیست. زردچوبه دارای ترکیبی است که برای پاکسازی و سم‌زدایی بدن بسیار مناسب است. کرکومین موجود در زردچوبه باعث می‌شود تا التهاب ریه از بین برود.

  • برای تهیه دمنوش زردچوبه نیز می‌توانید یک قاشق چای‌خوری از زردچوبه معمولی را داخل آب جوش ریخته و آن را به‌خوبی مخلوط کنید.
  • سپس اجازه دهید تا بماند و ته‌نشین شود.
  • حالا می‌توانید دمنوش را میل کنید.

البته مصرف زیاد دمنوش زردچوبه توصیه نمی‌شود. همچنین برای کودکان باید بااحتیاط این دمنوش را مصرف کنید. زیرا مصرف زیاد آن باعث مشکلات قلبی، تهوع، مشکلات معده، سردرد و همچنین کمبود آهن شود.

 

دمنوش آویشن برای پاکسازی ریه

آویشن با عطر و بوی تندی که دارد برای پاکسازی ریه و برطرف کردن سرفه‌های خشک بسیار مفید است.

  • برای تهیه دمنوش آویشن هنگام سرماخوردگی یا آنفولانزا، می‌توانید از آویشن خشک‌شده یا تازه استفاده کنید.
  • معمولاً آویشن خشک‌شده در عطاری‌ها موجود است و می‌توانید به‌اندازه یک قاشق غذاخوری از آن را داخل یک‌یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید تا داخل قوری یا ظرف دیگری دم بکشد.
  • سپس آن را برای مقابله با عفونت ریه مصرف کنید.

توجه داشته باشید که دمنوش آویشن مزه تلخی دارد و برای شیرین کردن آن باید از عسل استفاده کنید.

 

دمنوش نعناع و پونه برای پاکسازی ریه

دو گیاه نعنا و پونه کوهی برای پاکسازی ریه فواید زیادی دارند و دارای خاصیت ضدویروسی هستند. شما هم می‌توانید این دمنوش‌ها را به‌صورت جداگانه آماده کنید، هم می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید و با شیرین‌کننده‌هایی مانند عسل آن را شیرین کنید.

  • برای تهیه دمنوش پونه یا نعنا ۳ قاشق چای‌خوری از گیاه خشک‌شده پونه یا نعنا را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید تا دم بکشد.
  • سپس آن را صاف کنید و برای سرماخوردگی میل کنید.

بو و عطر پونه و نعنا می‌تواند مجاری تنفسی را باز کند و برای خلط آوری مفید باشد.

 

کلام پایانی

اگر برای درمان بیماری‌های تنفسی و عفونت ریه به دنبال دمنوش‌های گیاهی می‌گردید، می‌توانید یکی از دمنوش‌هایی که در این نوشتار به آن‌ها اشاره کردیم را انتخاب کنید و به‌راحتی آن را در منزل تهیه کنید.

 

 

7 نظر در “طرز تهیه دمنوش برای پاکسازی ریه نحوه مصرف و زمان

  1. binance úcet گفت:

    Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?

  2. Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.

  3. blogmedia گفت:

    Just wish to say your article is as surprising The clearness in your post is just cool and i could assume youre an expert on this subject Fine with your permission allow me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post Thanks a million and please keep up the enjoyable work

  4. itsic گفت:

    Fantastic site A lot of helpful info here Im sending it to some buddies ans additionally sharing in delicious And naturally thanks on your sweat

  5. Jogos de azar گفت:

    Thank you for the auspicious writeup It in fact was a amusement account it Look advanced to more added agreeable from you By the way how could we communicate

  6. Real Estate There is definately a lot to find out about this subject. I like all the points you made

  7. Simplywall گفت:

    Simplywall This was beautiful Admin. Thank you for your reflections.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *