مجله آموزشی چاشلند

زمان مصرف دمنوش بلوبری برای لاغری – زمان مصرف و خواص

مصرف دمنوش بلوبری برای لاغری

چاقی و اضافه وزن از مشکلات شایع در میان افراد جامعه است. دمنوش‌های مختلفی برای لاغری وجود دارد که هر یک از خواص و اثرگذاری‌های متفاوتی برخوردار هستند. از بهترین دمنوش‌ها برای لاغری که از طعم و مزه دلنشینی نیز برخوردار است می‌توان به دمنوش بلوبری اشاره کرد. اما در نظر داشته باشید که زمان مصرف دمنوش بلوبری برای لاغری بسیار مهم بوده و باعث تاثیرگذاری هرچه بیشتر در این امر می‌شود. در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی را در خصوص دمنوش بلوبری، خواص و زمان مصرف آن برای لاغری ارائه دهیم.

بررسی بلوبری

بلوبری از میوه‌های خوشمزه و مغذی است که با برخورداری از ویتامین ها و املاح معدنی بسیار زیاد نقش مهمی در سلامتی انسان دارد. این میوه در طب سنتی نیز  از جایگاه بالایی برخوردار بوده و همواره جهت درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله اضافه وزن و چاقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلوبری از گیاهان نیمه گلخانه‌ای به شمار آمده که در آب و هوای سرد و نسبتا مرطوب رشد می‌کند. بلوبری دارای برگ‌هایی گرد و گل‌هایی صورتی یا سفید رنگ است. این گیاه برای رشد مناسب نیاز به خاک غنی از از املاح معدنی مانند پتاسیم، فسفر و نیتروژن دارد.

بهترین زمان مصرف دمنوش بلوبری برای لاغری

همانطور که اشاره شد دمنوش بلوبری نقش بسیار مهمی بر لاغری و کاهش وزن دارد. اما چرا زمان مصرف دمنوش بلوبری برای لاغری مهم بوده و باید رعایت شود! با توجه به تحقیقاتی که بر روی اثرگذاری این دمنوش صورت گرفته است مشخص شده که دمنوش بلوبری، ژن‌هایی که توانایی کنترل ذخیره چربی و سوخت و ساز آن را دارند، تحت کنترل خود در می‌آورد. بر همین اساس میزان چربی سوزی را در بدن افزایش داده و باعث کاهش وزن می‌شود. دمنوش بلوبری حتی میزان کلسترول و چربی‌های ذخیره شده در ناحیه شکم را نیز کاهش می‌دهد.

چنانچه مصرف دمنوش بلوبری در برنامه غذایی فرد وارد شود منجر به کاهش سطح تری گلیسیرید جذب شده توسط بدن می‌گردد. بنابراین بهتر است این دمنوش‌ همراه با غذا مصرف شده تا عملکرد آن به بهترین وجه ممکن صورت گیرد. به طور کلی ایده آل‌ترین زمان مصرف دمنوش بلوبری برای لاغری زمانی است که با یکی از وعده‌های غذایی شما در طی روز همراه شود.

در حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بعد از خوردن غذا می‌توانید از دمنوش لاغری بلوبری استفاده کرده و بعد از یک دوره مشخص تاثیرات شگفت انگیز آن را در کاهش وزن خود مشاهده کنید.

 

مصرف دمنوش بلوبری برای لاغری2

چگونگی مصرف دمنوش بلوبری برای کاهش وزن

مصرف دمنوش بلوبری برای کاهش وزن با توجه به طبع و ذائقه هر فردی متفاوت است. مثلاً برخی افراد تمایل دارند این دمنوش را به تنهایی مصرف کرده و برخی نیز علاقه مند هستند دمنوش بلوبری را با سایر مواد ترکیب کرده و سپس میل کنند. ترکیب دمنوش بلوبری با مواد دیگر ضمن کاهش هزینه در مصرف دمنوش، باعث می‌شود طعم‌های جدیدی را کشف و امتحان کنید. در ادامه با چند ترکیب فوق العاده از دمنوش بلوبری آشنا خواهید شد.

ترکیب دمنوش بلوبری و عسل

شما می‌توانید بعد از اینکه دمنوش بلوبری به اندازه کافی دم کشید و آماده شد، مقداری عسل به آن اضافه کرده و سپس دمنوش را میل نمایید.

ترکیب دمنوش بلوبری و چای سبز

برای تهیه این ترکیب نخست چای سبز را در اندازه مناسبی با دمنوش بلوبری آماده و دم کنید. سپس هر دو دمنوش را با یکدیگر ترکیب کرده و مقداری عسل به آن اضافه کنید.

نحوه آماده سازی دمنوش بلوبری

حال که با زمان مصرف دمنوش بلوبری برای لاغری آشنا شده‌اید، در این بخش از مطالب نکاتی را در خصوص نحوه آماده سازی این دمنوش نیز ارائه می‌کنیم.

دمنوش بلوبری را می‌توان از میوه بلوبری یا برگ‌های آن و همچنین ترکیبی از هر دو تهیه کرد. علاوه بر این در برخی از فروشگاه‌ها دمنوش بلوبری در کیسه‌های نپتون به صورت آماده نیز به فروش می‌رسد. برای تهیه دمنوش ابتدا آب را به جوش آورده و سپس حدود ۲ قاشق چای‌خوری از برگ‌های خشک شده بلوبری و همچنین چند عدد از میوه خشک شده آن را اضافه کنید. سپس ترکیب فوق را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی بخار کتری یا سماور قرار دهید تا به اندازه کافی دم بکشد. بعد از این مدت زمان می‌توانید دمنوش بلوبری را صاف کرده و میل نمایید.

مهمترین خواص بلوبری

بلوبری علاوه بر تاثیر فوق العاده‌ای که بر چربی سوزی و کاهش وزن دارد از خواص بسیار زیاد دیگری نیز برخوردار است. این میوه و برگ‌های آن دارای املاح معدنی و ویتامین‌هایی از جمله ویتامین C، A و… است. آنتی اکسیدان بسیار بالای بلوبری نقش مهمی در پیشگیری از ابتلای افراد به سرطان‌های مختلف دارد. بلوبری همچنین به بهبود جریان خون کمک کرده و عملکرد قلب را تقویت می‌کند. دمنوش بلوبری برای سلامت کلیه ها، درمان دیابت، رفع عطش، افزایش سیستم ایمنی بدن و… نیز بسیار موثر است.

پیشنهاد میکنیم مقاله طرز تهیه دمنوش نعناع فلفلی را نیز مشاهده نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله علاوه بر توضیحاتی در خصوص زمان مصرف دمنوش بلوبری برای لاغری، نحوه آماده سازی و خواص این دمنوش نیز مورد شرح و بررسی قرار گرفت. شما می‌توانید در کنار ورزش از دمنوش‌های گیاهی و موثر مانند بلوبری برای تناسب اندام و لاغری استفاده کنید.