مجله آموزشی چاشلند

دمنوش برای سرماخوردگی و گلودرد چی بخوریم؟ انواع + خواص

shirin

با سرد شدن هوا و رسیدن به فصول سرد سال، شاهد افزایش سرما خوردگی و گلودرد در افراد هستیم. بسیاری از مردم در کنار داروهایی که پزشک برای آن ها تجویز می کند، از دمنوش های گیاهی استفاده می کنند تا زودتر بهبود یابند. تعداد زیادی دمنوش برای سرماخوردگی و گلودرد وجود دارد که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. این دمنوش ها خواص فراوانی برای بدن دارند و کمک می کنند که بیماران سریع تر بهبود پیدا کنند.

ما در ادامه به معرفی انواع دمنوش سرماخوردگی و گلودرد می پردازیم و خواص هر یک را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.shirin3

دمنوش بابونه

بابونه را می توان گیاهی دارویی دانست که دمنوش آن در درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی و گلودرد بسیار موثر است. دمنوش بابونه تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، ضد التهاب، ضد باکتری و آرامش بخش است که همه این ها سبب می شود تا سرماخوردگی و گلودرد زودتر از بین برود. برای تهیه این دمنوش کافی است مقداری از آن را در یک قوری دم کنید و سپس میل نمایید.

دمنوش آویشن

یکی دیگر از دمنوش های پرطرفدار برای سرماخوردگی و گلودرد دمنوش آویشن است. این دمنوش برای رفع سرفه بسیار عالی خواهد بود و موجب می شود که التهابات دستگاه تنفسی بهبود یابد. بسیاری از افراد از این دمنوش برای سرماخوردگی و گلودرد استفاده می کنند. برای تهیه این دمنوش مقداری آویشن را داخل آب بریزید و اجازه دهید که دم بکشد، سپس آن را میل کنید. می توانید عسل هم به همراه این دمنوش استفاده نمایید.

دمنوش دارچین

اگر بخواهیم یکی از مفیدترین دمنوش های سرماخوردگی را نام ببریم، می توانیم به دمنوش دارچین اشاره کنیم. با افزودن دارچین به چای خود می توانید به راحتی یک دمنوش خانگی برای گلو درد درست کنید. این دمنوش از خواص زیاد برخوردار است و می تواند عفونت های دستگاه تنفسی را درمان کند. برای درمان گلودرد و سرفه این دمنوش عملکرد عالی دارد و در از بین بردن باکتری ها بسیار قوی است. برای مصرف دمنوش دارچین می توانید آن را همراه با چای یا آب دم کنید.

shirin2

دمنوش زنجبیل

اگر به دنبال یک دمنوش برای گلو درد هستید، دمنوش زنجبیل را فراموش نکنید. این دمنوش خاصیتی ضد ویروسی دارد و موجب می شود که التهابات گلو کاهش یابد. برای رفع سرفه و کمک به عملکرد دستگاه تنفسی بسیار مفید است. با افزودن عسل و لیمو به زنجبیل دمنوشی بسیار عالی برای درمان سرماخوردگی خواهید داشت. لیمو یک منبع غنی برای ویتامین c است که برای سرما خوردگی مزایای زیادی دارد. عسل هم برای درمان تب، سرفه و عفونت مفید است.

ترکیب این سه ماده با هم یک دمنوش خوش طعم و فوق العاده را برای شما به وجود می آورد که مصرف آن بهبود سرماخوردگی شما را به همراه دارد.

دمنوش پونه

دمنوش پونه هم یک دمنوش برای سرماخوردگی و گلودرد است که مصرف آن کمک می کند تا هنگام بیماری سیستم ایمنی خود را تقویت نمایید و هر چه سریع تر سرماخوردگی خود را درمان کنید. این دمنوش یک ضدعفونی کننده بسیار مناسب است که خاصیت ضد التهابی هم دارد. برای تهیه دمنوش پونه به اندازه یک قاشق غذاخوری پونه را با آب ترکیب کنید و بگذارید دم بکشد. پس از ده دقیقه اجاق را خاموش کنید و دمنوش خود را میل نمایید تا به شما در درمان و بهبود بیماریتان کمک کند.

دمنوش مریم گلی

دمنوش مریم گلی یک دمنوش خانگی برای گلو درد محسوب می شود که سرشار از خاصیت است. معمولا به افرادی که سرما می خورد و دچار گلو درد می شوند، پیشنهاد می دهند که از دمنوش مریم گلی استفاده کنند. از جمله خواص این دمنوش می توان به مزایای آن برای درمان عفونت، از بین بردن التهاب و درمان آنفولانزا اشاره داشت.

طرز تهیه این دمنوش به این صورت است که یک قاشق چای خوری مریم گلی را با دو لیوان آب جوش ترکیب می کنند و منتظر می مانند تا حدود بیست دقیقه دم بکشد، سپس دمنوش آماده شده را می نوشند.

دمنوش شیرین بیان

دمنوش شیرین بیان یک دمنوش برای گلو درد، سرفه و سرماخوردگی با خواص فراوان است. خوردن این دمنوش سبب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود. با مصرف این دمنوش دستگاه تنفسی عملکرد بهتری پیدا می کند. دمنوش شیرین بیان ضد التهاب است و می تواند در درمان بیماری شما نقش مهمی داشته باشد. دو لیوان آب جوش را با یک قاشق کوچک پودر شیرین بیان ترکیب نمایید و اجازه دهید مدتی دم بکشد. بعد از آن می توانید دمنوش خود را بنوشید.

جمع بندی

ما در این مطلب سعی کردم انواع دمنوش برای سرماخوردگی و گلودرد را نام ببریم و شما را با خواص هر کدام از این دمنوش ها آشنا کنیم. شما می توانید برای رفع سرفه، درمان گلو درد و بهبود سرماخوردگی خود از این دمنوش ها در کنار داروهای خود استفاده کنید.

2 نظر در “دمنوش برای سرماخوردگی و گلودرد چی بخوریم؟ انواع + خواص

  1. binance گفت:

    Your article helped me a lot, is there any more related content? Thanks!

  2. Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *