مجله آموزشی چاشلند

انواع دمنوش برای سفت شدن پوست صورت + زمان مصرف و خواص

برای سفت شدن پوست صورت

پوست صاف و جوان یکی از مهم‌ترین ارکان زیبایی به شمار می‌آید. راهکارهای مختلفی برای حفظ جوانی و عدم شل شدن پوست وجود دارد. از موثرترین این راهکارها می‌توان به استفاده از دمنوش برای سفت شدن پوست صورت اشاره کرد. دمنوش‌های گیاهی مختلفی وجود دارند که با مصرف آنها می‌توان روند پیری پوست را به تعویق انداخته و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کرد.

عوامل مختلفی از جمله بی‌خوابی، استرس، رژیم غذایی نامتعادل و افزایش سن طراوت و تازگی پوست را از بین می‌برند. اما جای نگرانی وجود ندارد، چراکه شما می‌توانید به جای تزریق ژل و بوتاکس از راهکارهای ایمن و ارزانی مانند دمنوش های گیاهی استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع دمنوش مناسب برای سفت شدن پوست صورت پرداخته و خواص هر یک را مورد بررسی قرار دهیم.

دمنوش زردچوبه موثرترین دمنوش برای سفت شدن پوست صورت

زردچوبه از گیاهان بسیار معروف و در عین حال سرشار از خاصیت برای سلامتی بدن است. از جمله فواید زردچوبه می‌توان به خاصیت‌های ضد ویروسی، ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی این گیاه اشاره کرد. علاوه بر این زردچوبه نقش مهمی در بهبود گردش خون دارد. برای جلوگیری از شل شدن پوست زردچوبه بهترین گزینه خواهد بود چرا که سرشار از آنتی اکسیدان‌های فعال است. زردچوبه با دارا بودن خاصیت ضد التهابی بهترین دمنوش برای سفت شدن پوست صورت به شمار می‌آید.

برای سفت شدن پوست صورت2

نحوه آماده سازی دمنوش زردچوبه

برای تهیه این دمنوش به مواد زیر نیاز دارید:

  • زردچوبه یک قاشق چای‌خوری
  • شیر یا آب دو فنجان
  • عسل یک قاشق چای‌خوری

ابتدا شیر یا آب را به جوش آورده و سپس زردچوبه را به آن اضافه می‌کنیم. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان لازم است تا دمنوش زردچوبه بر روی بخار کتری یا سماور دم بکشد. بعد از این زمان عسل را اضافه کرده و دمنوش زردچوبه آماده است. شما می‌توانید بعد از صاف کردن این دمنوش را بنوشید. بهترین زمان مصرف این دمنوش صبح ها قبل از صرف صبحانه و یا قبل از خواب شبانه است.

دمنوش آلوئه ورا

آلوئه ورا از جمله گیاهان فوق العاده برای شادابی و طراوت پوست است. آلوئه ورا علاوه بر اینکه به سفت شدن پوست صورت کمک می‌کند نقش مهمی در کاهش چین و چروک پوست نیز دارد. برای تهیه دمنوش از این گیاه شفابخش می‌توانید از شکوفه‌های خشک یا تازه آلوئه ورا استفاده نمایید. طرز تهیه دمنوش آلوئه ورا بسیار ساده بوده و شما می‌توانید آن را همانند چای دم کرده و برای طعم بهتر مقداری عسل به آن اضافه کنید. البته افرادی که به بیماری‌های کلیوی، قلبی و یا دیابت دچار هستند قبل از تهیه و مصرف این دمنوش حتماً با پزشک خود مشورت نمایند. دمنوش آلوئه ورا را می‌توانید دو ساعت قبل از غذا مصرف کنید.

دمنوش چای سبز

چای سبز به عنوان معجزه آسا‌ترین دمنوش برای سفت شدن پوست صورت است که امروزه طرفداران بسیاری نیز دارد. این گیاه از آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی برخوردار است که به از بین بردن رادیکال‌های مضر در بدن کمک می‌کنند. با مصرف دمنوش چای سبز پوست صورت حجیم شده و حالت ارتجاعی آن افزایش می‌یابد. علاوه بر این چای سبز با خاصیت آنتی باکتریالی که دارد برای درمان ناراحتی‌های پوستی مانند آکنه بسیار موثر است. شما می‌توانید این دمنوش را صبح یا بعد از ظهر نوشیده و از خواص بالای آن برای پوست بهره‌مند شوید.

دمنوش بابونه

بابونه یکی دیگر از گیاهان دارویی مفیدی است که نه تنها برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود بلکه برای بسیاری از بیماری‌های عفونی و التهابی نیز کاربرد دارد. این گیاه دارای آنتی اکسیدان‌های بسیاری از جمله فلاونوئیدها و اسید بتولیک است که از پوست صورت در مقابل شرایط محیطی مختلف محافظت می‌کند. بهترین زمان مصرف دمنوش بابونه قبل از صرف صبحانه است که علاوه بر سفت شدن پوست به تقویت معده نیز کمک می‌کند.

دمنوش زنجبیل

در گذشته از گیاه زنجبیل در طب سنتی و همچنین تهیه غذا بسیار استفاده می‌شد. زنجبیل علاوه بر دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی بالا، به عنوان یک ضد التهاب و ضدعفونی کننده طبیعی نیز به شمار می‌آید. زنجبیل بهترین دمنوش برای سفت شدن پوست صورت و از بین بردن جوش‌های آن است. همچنین این گیاه به بهبود جریان خون کمک کرده و میزان تولید چربی را در پوست کاهش می‌دهد.

دمنوش زنجبیل را حتماً بعد از غذا مصرف کنید تا از ایجاد ناراحتی‌های معده در امان باشید.

دمنوش زعفران

زعفران از ارزشمندترین گیاهانی است که آن را تحت عنوان طلای سرخ نیز می‌نامند. زعفران با دارا بودن ویتامین‌ها و املاح معدنی بسیاری که دارد برای شادابی و جوانسازی پوست بسیار موثر است. با مصرف دمنوش زعفران می‌توانید به آبرسانی پوست خود کمک کرده و از ایجاد چین و چروک در آن جلوگیری کنید. همچنین این طلای سرخ به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک کرده و چربی آن را متعادل می‌سازد. شما می‌توانید دمنوش زعفران را یک ساعت بعد از صرف غذا نوشیده و از خواص شگفت انگیز آن برای پوست صورت بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

در این مقاله برخی از انواع دمنوش برای سفت شدن پوست صورت معرفی شد. همچنین ویژگی‌ها و خواص هر یک از این دمنوش‌ها مورد شرح و بررسی قرار گرفت. شما می‌توانید با مصرف دمنوش‌های گیاهی موثر جوانی و طراوت را به پوست صورت خود هدیه داده و آنها را جایگزین استفاده از داروهای شیمیایی و عمل‌های پرمخاطره نمایید.