مجله آموزشی چاشلند

طرز تهیه دمنوش نعناع فلفلی برای لاغری – زمان مصرف و خواص

تهیه دمنوش نعناع

پیش از اینکه طرز تهیه دمنوش نعناع فلفلی برای لاغری را عنوان کنیم باید بدانید که نعناع فلفلی با نعناع‌های معمولی فرق دارد. این گیاه که عطر بسیار زیادی دارد، درواقع ترکیبی از نعنای دشتی و نعنای آبی است و از آن برای افزودن عطر به صابون‌ها، مواد شوینده و خوراکی‌ها و خمیردندان‌ها استفاده می‌شود. بعضی از افراد معتقدند که نعناع فلفلی برای لاغری و کاهش وزن مفید است و از دمنوش آن استفاده می‌کنند. البته خواص نعناع فلفلی برای سلامتی بسیار زیاد است، اما ما نمی‌توانیم به‌صورت دقیق بگوییم که دمنوش نعناع فلفلی بر لاغری تأثیری دارد یا خیر. به خاطر اینکه نعناع فلفلی کالری ندارد و برای تهیه دمنوش آن از هیچ‌گونه شیرین‌کننده استفاده نمی‌شود، می‌تواند برای کاهش وزن مؤثر باشد.

 

خواص دمنوش نعناع فلفلی

دمنوش نعناع فلفلی یک دمنوش گیاهی و کم‌کالری است. این دمنوش می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و دارای خاصیت کاهش اشتها باشد. بنابراین افرادی که از این دمنوش استفاده می‌کنند، اشتهای خود را از دست می‌دهند و کمتر پرخوری می‌کنند. همین هم باعث کاهش وزن و لاغری آن‌ها می‌شود. این دمنوش برای هضم غذا هم بسیار مناسب است. با توجه به اینکه دمنوش نعناع فلفلی به حرکات روده کمک می‌کند، جریان صفرا را هم افزایش می‌دهد و تمام این اتفاق‌ها در بدن باعث می‌شوند تا چربی راحت‌تر و سریع‌تر هضم شود و بدن کالری سوزی داشته باشد. نهایتاً باعث لاغری می‌شود.

تهیه دمنوش نعناع 2

روش تهیه دمنوش نعناع فلفلی برای لاغری

جهت آشنایی با طرز تهیه دمنوش نعناع فلفلی برای لاغری باید ابتدا بدانید که مواد اولیه موردنیاز برای تهیه این دمنوش چیست تا بتوانید بر اساس مراحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، این دمنوش را تهیه کنید.

 

مواد لازم برای تهیه دمنوش نعناع فلفلی

گیاه نعناع فلفلی…. 1 مشت برگ تازه یا 2 قاشق چای‌خوری برگ خشک‌شده نعناع فلفلی

آب گرم…. 2 فنجان

برای تهیه این دمنوش می‌توانید هم از برگ‌های تازه گیاه استفاده کنید و هم می‌توانید از برگ‌های خشک‌شده آن استفاده نمایید. ابتدا باید نعناع فلفلی را بشویید تا تمیز شود و بتوانید با آن دمنوش تهیه کنید.

  • اگر بخواهید از گیاه خشک‌شده نعناع فلفلی برای تهیه دمنوش استفاده کنید، می‌توانید ابتدا دو فنجان آب را بجوشانید و اجازه دهید تا دو دقیقه خنک شود. سپس برگ خشک‌شده را به آب جوش اضافه کنید. درب آن را ببندید و اجازه دهید تا عطروطعم آن در آب آزاد شود و به‌خوبی دم بکشد. برگ خشک نعناع فلفلی از ۵ تا ۸ دقیقه طول می‌کشد تا عطروطعم خود را در آب آزاد کند. حالا می‌توانید آن را از صافی رد کنید و دمنوش خود را با استفاده از عسل یا شیرین‌کننده‌های دیگر بنوشید.

نکته: البته اگر به فکر لاغری هستید، نباید از شیرین‌کننده استفاده کنید.

  • برای تهیه دمنوش نعناع فلفلی با برگ تازه نعناع، به مدت‌زمان بیشتری نیاز دارید. برگ‌های تازه عطر بیشتری دارند و دمنوش را تند می‌کنند. مانند روش تهیه دمنوش نعناع فلفلی با برگ خشک در این روش هم باید آب را بجوشانید و پس از خنک شدن آب جوش، برگ تازه نعناع را به آن اضافه کنید. برای تهیه این دمنوش باید ۵ الی ۱۰ دقیقه درب ظرف را ببندید و اجازه دهید تا کامل دم بکشد. بعد دمنوش را از صافی رد می‌کنید و در صورت نیاز با عسل طبیعی شیرین کرده و آن را میل می‌کنید.

طرز تهیه دمنوش نعناع فلفلی با زنجبیل

با توجه به اینکه زنجبیل یکی از گیاهان بسیار مفید برای لاغری و کاهش اشتها است، می‌توانید دمنوش نعناع فلفلی را با زنجبیل ترکیب کنید، یک نوشیدنی مفید برای بیماری‌های گوارشی، درمان یبوست و لاغری تهیه کنید.

 

مواد لازم برای تهیه دمنوش نعناع فلفلی با زنجبیل

برگ تازه نعناع فلفلی…. یک فنجان

آب گرم …. دو فنجان

زنجبیل تازه…. یک بند انگشت

برای اینکه بتوانید این دمنوش طبیعی را برای لاغری درست کنید باید ریشه زنجبیل تازه در اختیار داشته باشید.

  • ریشه زنجبیل را به‌خوبی بشویید و تمیز کنید.
  • سپس آن را به تکه‌های کوچک تبدیل کنید. اندازه یک بند انگشت برای تهیه یک دمنوش کافی است.
  • پس از پوست کندن ریشه زنجبیل آن را به حلقه‌های نازک تبدیل کنید.
  • حالا برگ تازه نعناع فلفلی را بشویید و خردکنید.
  • دو فنجان آب را بجوشانید و پس از جوشیدن اجازه دهید تا خنک شود.
  • حالا باید زنجبیل خردشده و برگ نعناع را داخل آب جوش بریزید و درب ظرف را ببندید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا به‌خوبی دم بکشد.
  • درنهایت نیز باید زنجبیل و برگ نعناع را از صافی رد کنید و مایع حاصل از آن را میل کنید.

 

کلام پایانی

با توجه به خواص گیاه نعناع فلفلی، بسیاری از افراد این دمنوش درست می‌کنند و برای لاغری میل می‌کنند. ما در این نوشتار طرز تهیه دو نوع دمنوش لاغری با استفاده از گیاه نعناع فلفلی را توضیح دادیم. امیدواریم بتوانید از آن استفاده کنید و تأثیر آن را ببینید.